TRAJNOSTNI RAZVOJ

Družba

X
Prakse poštenega ravnanja88
Vse zavarovalnice v skupini Sava Re sledijo zakonu o zavarovalništvu, zakonu o gospodarskih družbah in pravilom lokalnega regulatorja.
V vseh družbah je sprejet etični kodeks družbe s katerem so seznanjeni in ki ga morajo spoštovati vsi zaposleni. V družbah imajo imenovanega pooblaščenca za reševanje pritožb.

V skladu z nabavno politiko vse pogodbe za nabavo vsebujejo protikorupcijsko klavzulo kot instrument za zavarovanje pred tem tveganjem.

Sava Re je podpisnica Slovenskih smernic korporativne integritete, s čimer se je zavezala prizadevanju, da postanemo skupina, ki ustvarja tako delovno okolje, ki bo imelo svoje temelje v kulturi korporativne integritete, ničelne tolerance do nezakonitega in neetičnega ravnanja zaposlenih, skladnosti poslovanja z zakonodajo, s pravili in z vrednotami ter v visokih etičnih standardih. Splošna načela etičnega kodeksa skupine Sava Re predstavljajo temeljne vrednote skupine Sava Re, v skladu s katerimi so dolžni ravnati vsi naši zaposleni, med drugim: poštenost in skladnost poslovanja, preglednost, obvladovanje nasprotij interesov, preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma ter preprečevanje omejevanja konkurence. Zaposleni, ki se seznanijo s kršitvijo kodeksa ali drugih zavezujočih pravil, so dolžni o kršitvi poročati nosilcu funkcije spremljanja skladnosti. K etičnemu kodeksu skupine Sava Re so pristopile tudi odvisne družbe Save Re.

Družba je konec leta 2017 sprejela tudi politiko raznolikosti sestave uprave in nadzornega sveta Save Re, ki med drugim ureja uravnoteženost članov po spolu in starosti. Sicer pa Sava Re zagotavlja spoštovanje človekovih pravic v skladu z veljavno zakonodajo in sledi predlogu Nacionalnega akcijskega načrta Republike Slovenije za spoštovanje človekovih pravic v gospodarstvu. Družba ima pravilnik o preprečevanju in odpravljanju nasilja, trpinčenja, nadlegovanja in drugih oblik psihosocialnega tveganja na delovnem mestu, ki vsebuje protokol prepoznavanja in reševanja tovrstnih tveganj. V letu 2017 družba ni beležila takšnih primerov. Skrbnega pregleda skozi poslovni proces družba za enkrat ne izvaja, bo pa to vključila med svoje cilje.89
Družba je v letu 2017 sprejela nov pravilnik o obvladovanju nasprotij interesov. Obvladovanje nasprotij interesov je eden od temeljev učinkovite korporativne kulture, kar še posebej poudarjeno velja za finančne institucije, kot je Sava Re. Dodatno težo je področju obvladovanja nasprotij interesov prinesla tudi direktiva Solventnost II. Načela in usmeritve o izogibanju in obvladovanju nasprotij interesov je družba že doslej uredila v različnih dokumentih, kot npr. v etičnem kodeksu, politiki upravljanja in drugih področnih aktih. S sprejemom pravilnika o obvladovanju nasprotja interesov bo zaveze, ki si jih je družba zadala v etičnem kodeksu in jih dodatno nalaga poslovanje v okolju Solventnost II, tudi v praksi laže izvajati. Skladno z določili Smernic slovenske korporativne integritete v pravnih razmerjih s pogodbenimi partnerji uporabljamo protikorupcijsko klavzulo. Z reorganizacijo, ki smo jo izvedli ob kocu leta 2017, smo razširili delokrog kabineta uprave tudi na področje korporativne varnosti ter preprečevanje in odkrivanje prevar. V skladu s politiko skladnosti poslovanja Save Re je področje preprečevanja prevar tudi eno izmed glavnih vsebinskih področij dela nosilca funkcije spremljanja skladnosti.

Sava Re, d.d., kot javna delniška družba redno in na poziv poroča Agenciji za zavarovalni nadzor v skladu z Zakonom o zavarovalništvu (ZZavar) in podzakonskimi predpisi. Družba poroča Agenciji za trg vrednostnih papirjev v skladu z Zakonom o trgu finančnih instrumentov (ZTFI) in internim pravilnikom o trgovanju z delnico POSR.

Sava Re kot referenčni kodeks upravljanja upošteva Slovenski kodeks upravljanja javnih delniških družb, ki so ga 27. 10. 2016 sprejeli Ljubljanska borza, Združenje nadzornikov Slovenije in Združenje Manager.

Etični kodeks Zavarovalnice Sava, d.d. temelji na zaupanju ter ureja etično in pošteno ravnanje družbe. Kodeks odraža in uveljavlja načela, v skladu s katerimi ravnajo tako zaposleni kot ostali deležniki. Njegovo vsebino in temeljna etična načela nenehno širijo med zaposlenimi, da je jasno vodilo v zvezi s pravnimi in etičnimi zahtevami, ki zavezujejo vse zaposlene. Zavarovalnica Sava se s tem kodeksom zavezuje splošnim načelom, kot so varovanje interesov družbe, spoštovanje dostojanstva in integritete posameznika, varovanje poslovnih skrivnosti, spoštovanje strank, spoštovanje tržnih pravil, strokovnosti, izogibanje konfliktu interesov ter skrb za okolje in širšo družbeno skupnost.
Pri poslovanju se upoštevajo tudi določila sprejetega Zavarovalnega kodeksa, zaradi razvoja poslovanja, strokovnega opravljanja zavarovalnih poslov in profesionalnega ravnanja. Poslovanje družbe temelji na upoštevanju načel trga, tržne konkurence na lojalnih in neoporečnih temeljih, ekonomiki zavarovanja in poslovne morale, ter strankam zagotavlja kakovostno zavarovalno zaščito.
V letu 2017 so v Zavarovalnici Sava prejeli 44 prijav, ki jih je obravnaval pooblaščenec za reševanje pritožb. Večina prejetih pritožb se je nanašala na kršitev zavarovalnega kodeksa in dobrih poslovnih običajev. V obravnavanih primerih so bile ugotovljene le manjše nepravilnosti.

V preteklem letu so vzpostavili tudi sistem za evidentiranje in spremljanje vseh pomembnih dogodkov, ki je urejen v spletni aplikaciji »Register stalnih izboljšav«. Register omogoča vsem zaposlenim, da z izpolnitvijo spletnega obrazca oddajo sporočilo, s katerim opozorijo na zaznan incident, neskladnost, pomanjkljivost oziroma napako, ki se lahko navezuje na skladnost poslovanja, poslovne procese, zavarovalne produkte, tveganja in notranje kontrole ter zaposlene in odnose v družbi. Register omogoča tudi oddajo pohval, kar vzpodbuja pozitivno naravnanost vseh zaposlenih. V letu 2017 so v Registru stalnih izboljšav zabeležili 25 oddanih zahtevkov. Oddaja spletnega obrazca ne mogoča anonimnih prijav, saj v letu 2017 še niso vzpostavili sistema za zaščito prijavitelja.
Zavarovalnica Sava ima vzpostavljen tudi sistem obvladovanja konflikta interesov. Zaposleni s pisno izjavo o razkritju (morebitnega) konflikta interesov obvestijo neposredno nadrejenega, ki preuči konkretno okoliščino in oceni nevarnosti ter o predlaganih ukrepih poroča nosilcu funkcije skladnosti. Nosilec funkcije skladnosti obravnava vsa prejeta razkritja konflikta interesov in izda sklep o izreku ukrepov pri razkritju konflikta interesov. V preteklem letu so obravnavali 56 razkritij nasprotij interesov. Večina prejetih razkritij se je nanašala na morebitni konflikt interesov na področju reševanja škodnih primerov, v katerih je bila ocenjena neznatna nevarnost nastanka konflikta interesov, kar pomeni, da bi do konflikta interesov prišlo izjemno redko. V le nekaj primerih je bila zaznana manjša verjetnost nastanka nasprotij interesov. V vseh obravnavanih primerih so bili izrečeni ustrezni ukrepi, ki zagotavljajo obvladovanje nasprotij interesov.

V letu 2017 so vzpostavili temeljne standarde skladnosti poslovanja, ki so podlaga za nadaljnji razvoj funkcije skladnosti. Vzpostavili so sistem rednega četrtletnega poročanja nosilcev funkcije skladnosti o pomembnih aktivnostih skladnosti poslovanja in ugotovljenih neskladnostih. V preteklem letu ni bilo zaznanih večjih neskladnosti.90
88: GRI 102-16, 103-1, 103-2, 103-3, 205-1, 205-3
89: GRI 405-1
90: GRI 419-1
Prikaži celotno vsebino

Družbena odgovornost

Med našimi družbami so soustanoviteljice Mreže za družbeno odgovornost Slovenije, članice Inštituta za razvoj družbene odgovornosti in članice Partnerstva za nacionalno strategijo za družbeno odgovornost.93
Ker imajo članice skupine razvejano poslovno mrežo, toliko lažje zaznavajo potrebe in potenciale posameznih lokalnih skupnosti v svoji državi. Trdno verjamemo v povezovanje, zato podpiramo ekipne športe, timske podvige in projekte, ki povezujejo institucije s skupnostmi ter se tako aktivno vključujemo v širše družbeno dogajanje.
93: GRI 102-13
Prikaži celotno vsebino
Preventivna dejavnost95
V Zavarovalnici Sava preventivni dejavnosti vsako leto namenjajo več pozornosti.
S pravočasnim ukrepanjem in ustrezno finančno pomočjo podpirajo organizacije in društva pri odstranjevanju vzrokov nastajanja škod, preprečevanju nevarnosti, ki lahko povzroči zavarovancem nove škode, ter pri odpravljanju ali zmanjševanju neugodnih posledic pri že nastalih škodah na zavarovanem premoženju in osebah.
S tem zavarovalnica skrbi za naravno okolje (preprečitev požarov, onesnaževanja okolja, prometnih nesreč ipd.) ter posledično vpliva na zniževanje odhodkov.
95: GRI 103-1, 103-2, 103-3
Prikaži celotno vsebino
Korporativno prostovoljstvo97
Skupina Sava Re podpira korporativno prostovoljstvo. Največji prostovoljski projekt je Dan Save Re, v katerem že sedem let zapored sodelujejo zaposleni vseh članic skupine.
Aktivnosti v katerih se povežemo z lokalnimi organizacijami in društvi so posvečene deprivilegiranim skupinam in posameznikom naše družbe v obliki medgeneracijskega druženja in v izvajanju prenovitvenih in pomožnih del.
V letu 2017 smo zaposleni Save Re z aktivnostmi na področju v prid medgeneracijskega povezovanja v domovih starejših občanov in z aktivnostmi v varstveno-delovnih centrih in podobnih ustanovah po vsej Sloveniji polepšali dan prenekateremu varovancu, jim pomagali polepšati okolico njihovih domov in obnovili nekaj otroških igrišč. Udeležba zaposlenih Save Re je bila 83-odstotna.
97: GRI 103-1, 413-1
Prikaži celotno vsebino
Nazaj na ostalo vsebino