Rekordni čisti dobiček
43 mio EUR
Rast kosmate premije in izboljšanje dobičkonosnosti poslovanja
V skupini Sava Re smo v letu 2018 dosegli 5,6-odstotno rast kosmate premije. Na to je v največ vplivala 10,9-odstotna rast kosmate premije premoženjskega dela Zavarovalnice Sava v Sloveniji, kar je med drugim posledica uspešne združitve Zavarovalnice Maribor in Zavarovalnice Tilia v enovito zavarovalnico pod enotno in vseslovensko prepoznavno blagovno znamko. Na večjo dobičkonosnost poslovanja Zavarovalnice Sava v Sloveniji so vplivale tudi uresničene sinergije združenih zavarovalnic.
Kosmate premije življenjskih zavarovanj v Sloveniji so se v primerjavi z letom 2017 zmanjšale za 2,9 odstotka. Razlog tega upada v Zavarovalnici Sava je predvsem v velikem obsegu doživetij, pri čemer je bil del teh uspešno nadomeščen s sklenitvijo novih zavarovanj.
V letu 2018 smo še posebno zadovoljni, da smo izboljšali dobičkonosnost poslovanja pri družbah v tujini in dosegli visoko rast zbranih premij. Pri premoženjskih zavarovanjih v družbah v tujini je bila dosežena 12,5-odstotna rast kosmate premije, pri življenjskih zavarovanjih v družbah v tujini pa 17,8-odstotna. Opažamo, da trgi zunaj Slovenije, na katerih poslujemo, v zadnjih letih rastejo hitreje kakor razviti trgi, kar skupini Sava Re omogoča ugodno prihodkovno rast.
Kosmate premije pozavarovalnega odseka so bile v letu 2018 nižje za 7,2 odstotka, in sicer zaradi načrtnega omejevanja rasti in odklonitev manj dobičkonosnih poslov. Strategija razpršenega pozavarovalnega portfelja s tekočim omejevanjem rasti nedobičkonosnih pozavarovalnih pogodb se je tudi v letu 2018 potrdila za ustrezno, saj je tudi ta segment izkazal lepo rast dobička.
Leto 2018 je bilo za zavarovalne in za pozavarovalne posle razmeroma ugodno z vidika večjih škod, kar je pomembno vplivalo na izboljšanje merodajnega škodnega in kombiniranega količnika ter posledično na poslovno uspešnost skupine.
Krepimo zadovoljstvo naših strank in lojalnost blagovni znamki
Leto 2018 je bilo v Sloveniji in na tujih zavarovalnih trgih namenjeno krepitvi blagovnih znamk pod okriljem Save Re. Skladno s strateško usmeritvijo postavitve stranke v središče smo s projekti posodobitve in digitalizacije poslovanja v Zavarovalnici Sava v Sloveniji izboljšali proces prijave škode, pospešili in izboljšali proces odprave škode ter izboljšali in okrepili komunikacijo s strankami po sodobnih medijih, s čimer se želimo s storitvijo in produkti približati tudi mlajšim generacijam.
V letu 2018 je Sava Re skladno s sprejeto strategijo prevzela družbo TBS Team 24, s čimer je vstopila na trg asistenčnih storitev, ki družbam skupine omogoča izkoriščanje sinergij pri organizaciji asistence v povezavi z avtomobilskimi, zdravstvenimi in domskimi zavarovanji. Zavarovalnica Sava je zavarovancem tako lahko ponudila lastna asistenčna zavarovanja, kar je olajšalo pot do iskanja potrditev izvedbe storitev in dvignilo zadovoljstvo med zavarovanci, saj so se odzivni roki skrajšali, storitev pa smo na vseh področjih izboljšali. Za leto 2019 je načrtovana širitev lastnih asistenčnih storitev tudi na tuje trge, kjer je skupina prisotna z zavarovalniško dejavnostjo.
Pokojninska zavarovanja v Severni Makedoniji prav tako pomembno dopolnjujejo ponudbo za naše stranke na tem trgu. Zaradi števila zavarovancev, ki so vključeni v drugi in tretji steber severnomakedonskega pokojninskega sistema, se pomembno povečuje tudi ugled blagovne znamke.
Izboljšanje bonitetnih ocen potrjuje visoko kapitalsko moč skupine
Zelo smo ponosni tudi na izboljšanje obeh bonitetnih ocen v letu 2018. Agenciji Standard & Poor's in A. M. Best sta po rednem letnem pregledu Savi Re v letu 2018 izboljšali bonitetno oceno finančne moči na »A«, kar je odsev visoke kapitalske moči v daljšem obdobju, izboljšanja tržnega položaja in dobičkovnosti skupine, in sicer zaradi organske rasti in rasti s prevzemi. Bonitetna agencija Standard & Poor's je ugodno ocenila tudi zaključene prevzeme družb na trgih, na katerih je skupina že bila prisotna, s čimer se je izboljšal tržni položaj.
Prvi odzivi s trga na izboljšanje bonitetne ocene so potrdili naše predvidevanje, da bomo z boljšo bonitetno oceno lažje izpolnjevali strategijo selektivne oziroma dobičkonosne rasti na mednarodnih pozavarovalnih trgih.
Stremimo k neprestanemu napredku in inovacijam
Poslovanje v letu 2018 je bilo izjemno uspešno, za leto 2019 pa smo si zastavili še smelejše cilje – rast prihodkov in dobička iz poslovanja ob hkratnem zagotavljanju visoke stopnje finančne moči skupine.
Dejavnosti skupine, ki podpirajo strategijo postavitve stranke v središče, so intenzivne, zavedamo pa se, da je doseganje visokih pričakovanj naših strank stalna naloga. Tudi v prihodnje bo ta vidik poslovanja ključen za naš uspeh.
Naše razvojno prizadevanje bo usmerjeno tudi v nadaljevanje širitve skupine. Konec leta 2018 smo tako podpisali pogodbo o nakupu večinskega deleža v družbi za upravljanje KBM Infond, s čimer bomo zaokrožili ponudbo finančnih storitev skupine znotraj naše strategije na slovenskem trgu.
Trajnostni vidik poslovanja je prav tako čedalje opaznejši v vseh segmentih našega delovanja. Naložbene priložnosti bomo še naprej iskali tudi v okoljskih in trajnostno naravnanih projektih, saj se zavedamo okoljskih sprememb in njihovih vplivov na naše poslovanje. S tem želimo še bolj trajnostno vplivati na družbo in okolja, v katerih delujemo.
Ob tej priložnosti bi se želel zahvaliti vsem našim deležnikom za podporo in zaupanje. Tudi v prihodnje se bomo trudili, da bomo to zaupanje znali upravičiti z izboljševanjem kakovosti in uspešnosti na vseh ravneh našega poslovanja.
Marko Jazbec
predsednik uprave Save Re, d.d.
Ključne usmeritve, opredeljene v strategiji:
•
digitalizacija in tehnološka modernizacija poslovanja s ciljem postavitve stranke v središče;
•
iskanje priložnosti v okoljskih/trajnostnih naložbenih projektih;
•
zapiranje vrzeli med notranjo in tržno vrednostjo delnice.
Dolgoročni, vrednostno opredeljeni cilji v strategiji so:
•
Dolgoročni cilj je, da v 3-letnem povprečju na ravni skupine dosežemo donosnost kapitala najmanj v višini stroška kapitala. Interno izračunani strošek lastniškega kapitala skupine Sava Re glede na njeno sestavo znaša 10,4 % (+/– 0,5 odstotne točke).
•
Premoženjska zavarovanja v skupini bodo dosegala v povprečju treh let kombinirani količnik, ki ne presega 95 %, pozavarovanje24 pa kombinirani količnik, ki ne presega 93 %.
•
Stopnja kapitaliziranosti na ravni skupine Sava Re bo v obdobju 2017–2019 med 170 % in 230 % solventnostnega količnika (med spodnjo mejo optimalne in zgornjo mejo ustrezne višine kapitala).
•
Pri življenjskih zavarovanjih v Sloveniji bomo dosegali dobičkovnost na portfelju novosklenjenih življenjskih zavarovanj v višini najmanj 5 %, zunaj Slovenije pa najmanj 2,5 % (razmerje med vrednostjo novosklenjenih zavarovanj in sedanjo vrednostjo pričakovanih premij novosklenjenih zavarovanj).
24: Pri izračunu kombiniranega količnika iz načrtovanih izkazov za Savo Re je treba izločiti del stroškov, ki se nanašajo na upravljanje skupine in niso povezani s pozavarovalno dejavnostjo.
Pomembnejše načrtovane postavke v letu 2019
Indeks/razlika v o.t. N2019/18
Vsi prihodki, razen iz naložbenja
Poslovni izid po obdavčitvi
Donosnost lastniškega kapitala (ROE)
Donosnost naložb brez vpliva tečajnih razlik
Čisti stroškovni količnik (poz. + prem. + življ.)
Čisti merodajni škodni količnik brez vpliva tečajnih razlik (poz. + premož.)
Čisti kombinirani količnik brez vpliva tečajnih razlik (poz. + premož.)
Obe bonitetni agenciji sta po rednem letnem pregledu v 2018 Savi Re izboljšali bonitetno oceno finančne moči. Na izboljšanje ocene je vplivala visoka kapitalska moč v daljšem časovnem obdobju, tako po metodologiji bonitetne agencije kot solventnosti II, k čemer je prispevala tudi stabilna dividendna politika. Na izboljšanje bonitetne ocene je vplival tudi dober tržni položaj skupine in dobičkovnost poslovanja. Bonitetni agenciji pozitivno ocenjujeta tudi zaključene prevzeme.
Bonitetna ocena Save Re
julij 2018: izboljšana ocena
november 2018: izboljšana ocena
3: Bonitetna agencija Standard & Poor's uporablja to lestvico za ocenjevanje finančne moči: AAA (izredno močna), AA (zelo močna), A (močna), BBB (dobra), BB (mejna), B (šibka), CCC (zelo šibka), CC (izredno šibka), r (regulativni nadzor), SD (delna plačilna nesposobnost), D (plačilna nesposobnost), NR (not rated). Plus (+) ali minus (–), ki sledi bonitetni oceni od AA do CCC, kaže relativno umestitev znotraj poglavitnih bonitetnih kategorij.
A.M. Best uporablja te kategorije za bonitetno oceno finančne moči: A++, A+ (odlična), A, A– (zelo dobra), B++, B+ (dobra), B, B– (zadovoljiva), C++, C+ (mejna), C, C– (šibka), D (slaba), E (pod regulativnim nadzorom), F (v likvidaciji), S (suspendirana).