Trajnostni razvoj

Družba

Odgovornost do zaposlenih
V skupini Sava Re gojimo skupne vrednote, ki se kažejo v ustvarjanju pozitivnega ozračja med zaposlenimi in dobre poslovne kulture. Sledimo jim tako v sprejetih strateških usmeritvah kot v našem vsakodnevnem načinu dela, obnašanju, komunikaciji, odnosih in odločitvah.
Ena od strateških smernic upravljanja kadrov skupine Sava Re je delo v varnem, raznovrstnem in trajnostnem delovnem okolju, v katerem se spoštuje dostojanstvo in integriteta vsakega zaposlenega. Naša kadrovska politika nam narekuje postavljanje ciljev v skladu s trajnostnimi usmeritvami družbe in skupine ter zavzemanje za enake možnosti in raznovrstnost naše delovne sile.94 Vzpostavljen je model vodenja skupine Sava Re, ki opredeljuje ključne pričakovane kompetence vodij, značilne za sodobno organizacijsko kulturo, ki spodbuja konstruktivno sodelovanje, odprto komuniciranje, pripravljenost na spremembe in nenehen razvoj. Model vodenja je osnova in vodilo pri razvojnih aktivnostih vodij, ki so ključni za ustvarjanje in ohranjanje varnega, raznovrstnega in trajnostno naravnanega delovnega okolja.

Konec leta 2017 je bil zagnan projekt ciljnega vodenja, katerega namen je vzpostavitev transparentnega sistema postavljanja in spremljanja ciljev, ki izhajajo iz strategije družbe. Želimo torej vzpostaviti sistem vodenja, s katerim vodje, prek doseganja individualnih ciljev zaposlenih, usmerjajo svoje zaposlene k uresničevanju strateških ciljev.

Področje trajnostnega razvoja v skladu s standardi GRI, z vidika človeških virov, spremljamo preko izbranih kazalnikov. Več o upravljanju kadrov je prikazano v poglavju 10 Kadrovsko upravljanje in poglavju 20.3 Kadrovsko upravljanje.95
94: GRI 405-1
95: GRI 102-41, 401-1, 403-2, 404-1, 404-3, 405-1
Dodatne ugodnosti za zaposlene.96
Družbe skupine Save Re v Sloveniji nudijo svojim zaposlenim vplačilo premije za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje (PDPZ) − drugi pokojninski steber. Sava Re nudi svojim zaposlenim tudi sovplačilo premije za prostovoljno pokojninsko zavarovanje − tretji pokojninski steber. Višina vplačila se med družbami razlikuje in je določena zneskovno ali v odstotku od bruto plače.

Od članic skupine, ki imajo sedež izven EU, vplačujeta v prostovoljni pokojninski načrt za svoje zaposlene še severnomakedonski družbi Sava osiguruvanje in Sava penzisko. Obe vplačujeta v drugi pokojninski steber, in sicer v odstotku od bruto plače. Poleg tega vplačuje pokojninska družba za svoje zaposlene tudi prostovoljno zdravstveno zavarovanje.

Dejavnost pokojninskih skladov, ki temelji na kolektivnem ali individualnem prostovoljnem pokojninskem zavarovanju, je temeljna dejavnost nekaterih članic skupine Sava Re. Zato lahko rečemo, da pripomoremo tudi k večji ozaveščenosti javnosti o pomembnosti tovrstnega zavarovanja.

Sava Re plačuje svojim zaposlenim tudi premijo kolektivnega nezgodnega zavarovanja in dodatno zavarovanje na službenih poteh.

Zaposleni Save Re in Zavarovalnice Sava ter njihovi družinski člani lahko sklenejo zdravstveno zavarovanje po ugodnejših pogojih.

Sava Re z rednimi aktivnostmi promocije zdravja na delovnem mestu in ukrepi za lažje usklajevanje zasebnih in poklicnih obveznosti skrbi za zdravje in dobro počutje zaposlenih. Med bolj prepoznavnimi ukrepi so prost dan za starše prvošolčkov, akcije prostovoljstva, mentorstvo in darilni paketi za novorojenčke.

Zavarovalnica Sava, ki je imetnica polnega certifikata Družini prijazno podjetje, izvaja še druge izbrane ukrepe, ki zaposlenim omogočajo lažje usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja. Zaposlenim, ki uvajajo otroka v vrtec ali spremljajo otroka na prvi dan šole (od 1. do 3. razreda), Zavarovalnica Sava omogoča plačano odsotnost, zaposlenim, ki se vračajo na delo po daljši odsotnosti, pa pomaga s pogovori in načrtom ponovnega vključevanja v delovni proces.

Konec leta 2017 je začela Zavarovalnica Sava tržiti dodatna zdravstvena zavarovanja. V smislu dobrega gospodarja so poskrbeli tudi za zdravje zaposlenih, ki so v letu 2018 dobili dodatni dan dopusta - Dan za zdravje. Namenjen je preventivni skrbi za zdravje in počutje zaposlenih.

Zavarovalnica Sava je za svoje zastopnike ustanovila združenje Zavarovalnica Sava Top Team, v katerega se uvrstijo zastopniki glede na doseganje zastavljenih kriterijev. V letu 2018 je ZS Top Team štel 47 članov, ki so bili povabljeni na tri gala kulturne dogodke in dva velika športna dogodka, ki smo jih priredili za poslovne partnerje, udeležili so se obeh lanskih prodajnih konferenc ter prejeli nekaj kakovostnih poslovnih daril. 22 članom je uspelo zadostiti še posebej visokim kriterijem za nagradno potovanje.

Zaposlenim Save Re in Zavarovalnice Sava so na voljo tudi počitniški objekti, v katerih lahko zaposleni z družinami ugodneje preživljajo dopust. Vsako leto se za zaposlene organizirajo izleti, v prednovoletnem času pa druženje na novoletni zabavi. Poleti zaposleni tekmujejo na športnih igrah. Savine malčke v družbah obišče dedek mraz. Ob dnevu žena pa sodelavke presenetimo s simboličnim darilom.

V Zavarovalnici Sava lahko zaposleni koristijo ugodnosti sponzorskih sodelovanj in se včlanijo v novoustanovljeno Športno-kulturno društvo Zavarovalnice Sava, ki s svojo dejavnostjo skrbi za aktivno preživljanja prostega časa svojih članov.

Dobre prakse širimo tudi med članice skupine. Članice skupine, ki imajo sedež izven EU, skrbijo za zaposlene z nudenjem različnih aktivnosti in ugodnosti v obliki: posebnih popustov pri sklenitvi zavarovanj, organizacije teambuildingov, finančne pomoči zaposlenim ob izrednih dogodkih ipd.

Sava osiguruvanje (MKD) s športnim društvom Sava sport plus krepi zavest o pomembnosti aktivnega načina življenja in k včlanitvi privablja tudi zunanje člane.
96: GRI 103-1 103-2, 201-3
Odgovornost do potrošnikov97
Zaupanje je temelj vsakega kakovostnega dolgoročnega odnosa. Vse članice skupine Sava Re skrbimo, da obljuba 'Nikoli sami', ki smo se ji zavezale leta 2016, ni le črka na papirju, ampak filozofija, vpeta v delovanje vsake izmed nas. V komuniciranju s potrošniki želimo biti pošteni, natančni in razumljivi.
Dostopnost do storitev je za uporabnike bistvenega pomena, zato večina naših zavarovalnic ponuja podporo tudi na spletu. Zavarovalnica Sava omogoča zavarovancem prijavo zavarovalnega primera, sklenitev zavarovanja in pogovor s spletnim svetovalcem. Spletno mesto ponuja tudi možnost dajanja mnenj, predlogov, pohval in pritožb. Z asistenčnim centrom zagotavlja pomoč zavarovancem na poti. Za podrobnejše informacije sta vedno na voljo tudi spletni naslov info@zav-sava.si in brezplačna telefonska številka 080 19 20.98
97: GRI 103-1, 103-2, 103-3
98: GRI 417-1
Informiranje strank99
V odnosu do zavarovancev posamezne družbe upoštevajo pravila in postopke o reševanju pritožb, ki so v skladu z lokalnimi zakonodajami in smernicami Evropskega nadzornega organa za zavarovanja in poklicne pokojnine (EIOPA).

V Zavarovalnici Sava, kot največji zavarovalnici v skupini Sava Re, spoštujejo vse določbe Zakona o varstvu potrošnikov in druge zakone glede informiranja strank pri sklepanju finančnih (zavarovalnih) pogodb. Pri razvojnih aktivnostih prav tako sledijo veljavnim zakonskim določbam in regulatornim okvirom.

V celoti upoštevamo tudi predpisi in Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP), ki zahtevajo odgovorno ravnanje z osebnimi podatki strank.

1. 10. 2018 je v vseh državah članicah EU v veljavo stopila Direktiva o distribuciji zavarovalnih produktov (IDD - Insurance Distribution Directive). Z namenom zagotovitve večje preglednosti in primerljivosti zavarovanj, krepitve varstva potrošnika ter povečanja zaupanja v zavarovalniški trg je zagotovila večjo transparentnost pri razvoju in prodaji zavarovanj ter informiranju strank. Temeljni načeli direktive sta pregledno delovanje zavarovalnic in preostalih prodajalcev zavarovanj v skladu z najboljšimi interesi zavarovalcev ter posredovanje poštenih, jasnih in nezavajajočih informacij o zavarovalnih produktih. Ena od zahtev direktive je Dokument z informacijami o zavarovalnem produktu (IPID -Insurance Product Information Document). To je obrazec, na katerem so zbrane vse ključne informacije o produktu (kritja, izključitve, omejitve ...). Stranki omogoča boljšo preglednost in lažjo primerljivost produktov. Pred sklenitvijo mora zastopnik ugotoviti tudi relevantnost sklenitve produkta za stranko, vsak zavarovalec pa mora podpisati, da je seznanjen z vsebino Dokumenta z informacijami o zavarovalnem produktu in mu je bil zavarovalni produkt v celoti in natančno predstavljen.

Tako pri snovanju novih produktov kot pri informiranju strank se skuša zagotoviti preglednost, razumljivost in dostopnost informacij. Drobnega tiska se na Zavarovalnici Sava ne poslužujejo.

Komunicirajo prek različnih kanalov, ki so prilagojeni različnim ciljnim skupinam. Stranko postavljajo v središče dogajanja, saj želijo z njo zgraditi odnos partnerstva, ki jo bo spremljal v vseh okoliščinah njenega življenja. To ji lahko zagotovijo le s široko ponudbo zavarovanj in storitvijo, ki bo stranki na voljo v vsakem trenutku.

Tudi pri oglaševanju se zavarovalnice izogibajo drobnemu tisku in strankam nudijo ustrezno informacijo o oglaševanem produktu. Informacije o produktih so vedno dostopne na uradnih spletnih straneh, kjer so objavljena tudi vsa zakonsko določena obvestila in novice. V primeru množičnih škod se objavijo poziv in navodila, kako naj oškodovanci ravnajo v teh primerih.

Na področju pozavarovanja v odnosih do strank upoštevamo interni pravilnik o sklepanju pozavarovanj, sprejemanju rizikov in obdelavi škod ter interne smernice za sklepanje pozavarovanj. Z našimi partnerji vzdržujemo redne odnose. Srečujemo se na mednarodnih konferencah in individualnih sestankih po celem svetu. Poslovnim partnerjem želimo približati našo dejavnost in jih seznaniti z značilnostmi našega posla, zato občasno organiziramo izobraževanje iz pozavarovanja (Sava Summer Seminar). Udeleženci pridejo iz vseh koncev sveta, med drugim iz Azije, Afrike in številnih evropskih držav. Vsebine, s katerimi se podrobneje seznanijo, so iz pozavarovanja, aktuarstva, modeliranja in solventnosti, tudi s prikazi praktičnih primerov in zaključno delavnico.

Sava pokojninska o vseh predpisanih informacijah o dodatnem pokojninskem zavarovanju organov (Informacijski pooblaščenec RS, Agencija za zavarovalni nadzor, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in drugačne možnosti) poroča ali obvešča na svoji spletni strani (pokojninski načrt, pravila upravljanja pokojninskih skladov, dodatek k pravilom upravljanja, izjava o naložbeni politiki), ali na spletnih straneh državnih organov.

Tudi v večini držav izven EU, kjer imajo sedež nekatere družbe skupine Save Re, označevanje in informacije o izdelku oziroma storitvi ureja že sam zakon z minimalnimi zahtevami. Vse te družbe imajo urejene internetne strani, kjer so dostopne vse informacije v zvezi z njihovimi storitvami. Vzpostavljene imajo tudi kanale za komuniciranje z različnimi ciljnimi skupinami (telefon, e-naslov, družbena omrežja ipd.).
99: GRI 103-1, 103-2, 417-1
Odgovornost do skupnosti
Članice skupine Sava Re se zavedamo pomena vpetosti v okolje, v katerem poslujemo, zato ravnamo odgovorno tudi izven meja naše osnovne dejavnosti. Trdno verjamemo v povezovanje, zato podpiramo projekte, s katerimi prek denarnih sredstev ali prostovoljstva pomagamo institucijam ter se tako aktivno vključujemo v širše družbeno dogajanje.
Ker imajo članice skupine razvejano poslovno mrežo, toliko lažje zaznavajo potrebe in potenciale posameznih lokalnih skupnosti v svoji državi. Med našimi družbami so tako soustanoviteljice Mreže za družbeno odgovornost Slovenije, članice Inštituta za razvoj družbene odgovornosti in članice Partnerstva za nacionalno strategijo za družbeno odgovornost.105
105: GRI 102-13
Sponzorstva in donacije po vsebini106
Sava Re je v letu 2018 sprejela Pravilnik o sponzoriranju in doniranju, ki je nadomestil Politiko donacij in sponzorstev. Pravilnik je osvežil in nagradil postopek obravnavanja prispelih prošenj in način dodeljevanja sredstev. Določena je bila tudi komisija, ki obravnava vloge ter nadzira in razporeja načrtovana sredstva za donacije in sponzorstva.

Družba spodbuja družbeno odgovornost v procesu trajnostnega razvoja in krepi svojo prepoznavnost, deluje etično in vrača okolju, predvsem s podporo in vlaganjem v področja vzgojne, razvojne in izobraževalne narave (poudarek na socialno šibkih skupinah in posameznikih), humanitarnosti, zdravja in socialnega varstva (poudarek na socialno šibkih skupinah in posameznikih), ekologije in v področja ki, spodbujajo razvoj in rast gospodarstva s poudarkom na zagonskih podjetjih, ki razvijajo inovativne rešitve.

Sava Re ob koncu leta nameni večjo donacijo izbrani dobrodelni ustanovi iz naslova neporabljenih sredstev, ki so bila načrtovana za donacije, ali neporabljenih sredstev, ki so bila načrtovana za poslovna darila. Zbiranje predlogov za takšno donacijo in glasovanje poteka med zaposlenimi.

Zavarovalnica Sava ima kot največja članica skupine, prisotna v neposrednem poslu in dejavna na dveh trgih EU, že dolgoletno tradicijo, tudi preko svoji predhodnic Zavarovalnice Maribor, Zavarovalnice Tilia in Velebit osiguranja ter Velebit životnog osiguranja, družbeno odgovornega podjetja. Sponzorstva in donacije podeljuje skladno s sprejetim Pravilnik o sponzoriranju in doniranju, ki je interne narave.

Ima jasno določene cilje in kriterije, po katerih meri uspešnost sponzorstva. Sponzorstva razume kot partnerstvo, od katerega imata korist obe strani. Aktivnosti na področju sponzorstev predstavljajo enega od stebrov in hkrati del tradicionalnega nastopa zavarovalnice na trgu. So torej tesno povezana s poslovanjem in tržnim nastopom ter krepitvijo blagovne znamke v okolju, v katerem deluje.

V letu 2018 je Zavarovalnica Sava za sponzorstva namenila 2,2 milijona EUR, pri čemer se je vložek v športne dejavnosti zmanjšal za skoraj 7 % glede na leto 2017. Športnim dejavnostim je bilo torej namenjenih 76 %, 24 % pa drugim področjem.

Donacije so sestavni del zavezanosti širši skupnosti, v kateri Zavarovalnica Sava posluje. Vložek v donacije je v letu 2018 povečala za 13,8 % glede na predhodno leto.
Sestava donacij Zavarovalnice Sava po vsebini
2018
2017
Donacije za humanitarne namene
2,1 %
1,6 %
Donacije za kulturne namene
15,1 %
11,3 %
Donacije za znanstvene namene
0,4 %
n.p.
Donacije za vzgojno-izobraževalne namene
3,7 %
3,0 %
Donacije za športne namene
70,7 %
70,4 %
Donacije za socialno-varstvene namene
0,8 %
0,3 %
Donacije za invalidske namene
0,3 %
0,3 %
Donacije za zdravstvene namene
1,7 %
3,1 %
Donacije za varstvo pred nesrečami
0,4 %
1,6 %
Donacije za druge namene
4,8 %
8,3 %
Skupaj
100,00 %
100,00 %
106: GRI 103-1, 103-2, 103-3, 203-2